למרבה הצער, מכשירי הקלטה הפכו לכלים הכרחיים וחיוניים בכיתות הגן, ובהן הפעוטות עוד טרם למדו לבטא את עצמם ולהבין תרחישים שונים בהם הם נמצאים, ושייתכן והם פסולים.

הורים שעולה בהם החשד שמא ילדיהם חווים דבר מה פסול ושלילי בגן ועד למקרי התעללות, מציידים את ילדיהם במכשירי הקלטה המאפשרים לקבל הבנה מלאה ומקיפה באשר למאורעות המתחוללים בגן. נציין גם את העובדה כי הימצאותו של מכשיר הקלטה אצל הפעוט, יכולה להסיר את החשש ולהוכיח שאין כל דבר פסול (ושייתכן והתנהגותו של הילד נובעת מנסיבות אחרות שאינן נוגעות לגן או לצוות החינוכי).

באשר לבחירת מכשיר ההקלטה, ישנם מספר פרמטרים בהם מומלץ לבחור, זאת בדומה לכל פתרון מולטימדיה אחר. המידע שלהלן מובא עבורכם בשיתוף עם חברת וויו סנטר המספקת פתרונות מולטימדיה ושמתמחה בציוד שמע ותקשורת.

עמידות המכשיר

סביבת הגן עלולה בהחלט להיות 'כאוטית' לפעמים, וכל שכן אם אנחנו מחליטים להטמיע את מכשיר ההקלטה על גבי נעלי ילדינו או באזורים אחרים. הילדים הנמצאים כל העת בתנועה, יכולים להזיק למכשיר או להפסיק את פעילותו עקב תנועות לא צפויות ומכות חזקות כתוצאה מנפילה או מכה מן השולחן.

העמידות על כן, היא קריטית בבחירתנו במכשיר הקלטה, ועלינו לזכור כי אין מדובר במכשיר שנועד להקליט באין מפריע תוך שהוא מצוי באזור סתרים. הוא נישא בכל עת.

מבנה מכשיר ההקלטה

לצד עמידותו של מכשיר ההקלטה, הרי שעלינו גם לקחת בחשבון שבמידה והמכשיר יישא על-ידי ילדינו, הרי שאל לנו להצמיד אליהם מכשיר זעיר ככל שיהיה, אז שיש בו קצוות מחודדים.

כיום ניתן למצוא מכשירי הקלטה ייעודיים המתאימים למשימה, המגיעים במבנה מעוגל ובטוח.

איכות אודיו

מכשירי הקלטה יש בשפע רב, ועלינו לבחור את מכשיר ההקלטה שלנו על-פי איכות האודיו שלו. גם אם הדבר מגלם בתוכו מחירים גבוהים יותר אל מול מכשירים מקבילים, הרי שאל לנו להתפשר על כך.

איכות השמע היא גם ראיית הזהב שלנו באשר למתרחש בין כותלי גן הילדים. איכות הצלילים שיופקו והיכולת של המכשיר להקליט קולות גם כאשר הם מרוחקים ממנו, הם קריטיים.

הקפידו לוודא כי מדובר במקליט קול בעל רגישות רבה ויכולת הלקטה המתפרשת על גבי מרחב החדר.

חיי סוללה

מכשירי הקלטה לגן מגיעים או עם אפשרות להטענה או עם התקנת סוללות זעירות. 

בשני המקרים הרי שמומלץ לבחור במכשיר הלקטה המספק אורך חיי סוללה ארוכים וממושכים.

ההעדפה כמובן כאשר מדובר ביום לימודים שלם בגן, היא לבחור במכשיר בעל עמידות גבוהה מאוד, המסוגל להקליט את אשר מתרחש בגן לכל אורך היום.

לסיום, שימו לב כי ישנו שוני בין מכשיר הקלטה בנעל הפעוט לבין מכשיר הקלטה הממוקם על הבגד או מכשיר הקלטה הממוקם בתוך תיק הילדים. גם כאשר אתם ממקמים את מכשיר ההקלטה על גבי תיק התלוי בגן באין מפריע, הקפידו על מכשיר זעיר שכן אינכם יודעים אם התיקים נבדקים על-ידי צוות הגן לאורך היום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *