בין אם בגלל שאתם רוצים לפקח, או שמא אתם רוצים לייצר ביטחון מסוים בבית, התקנת מצלמות נסתרות בבית יכולה להוות פתרון יעיל. עבור שמירה על ביטחון אישי ורכוש, זהו הפתרון הפופולארי ביותר שאנשים עשויים לבחור בו. עם זאת, חשוב להכיר את ההיבטים החוקיים, הטכניים ואפילו האתיים שבדבר.

מס' מילים על ההיבטים החוקיים אשר בדבר

רגע לפני הזמנת התקנה, ראו מידע על התקנת מצלמות נסתרות אשר יעשה לכם סדר בדבר, מה שניתן למצוא במגוון אתרי אינטרנט שונים. כל עוד תקפידו על החוקים אשר כרוכים בהתקנת המצלמות, אין כל סיבה שחלילה תסתבכו עם החוק בגלל התקנת מצלמות אבטחה נסתרות. לפי החוק בישראל, בראש ובראשונה, ישנה החובה ליידע את כל האנשים המצולמים על קיומה של המצלמה, אלא אם כן מדובר באכיפה של עבירות פליליות.

כמו כן, עליכם לדעת כי חוק הגנת הפרט קובע שהתקנת מצלמות נסתרות בבית עשויות להוות פגיעה בפרטיותם של האנשים המצולמים. לכן, יש לעשות זאת רק במקרים מוצדקים, וכאשר אתם מתקינים את המצלמה, שימו לב כי חל איסור להתקין מצלמה נסתרת עם יכולת הקלטת שמע במקומות פרטיים. למשל, חדרי שינה, חדרי שירותים או מקלחות.

אז, מתי נצטרך את המצלמה בבית?

באופן כללי, התקנת מצלמות נסתרות בבית עשויה להיות רלוונטית ואפילו נדרשת במגוון מצבים שונים, תלוי בצרכים ובנסיבות האישיות שלכם. מבחינת אבטחה, מצלמות אלו משמשות עבור הגנה מפני פריצות וגניבות, מכיוון שהן יכולות להוות גורם מרתיע עבור פורצים. כמו כן, לא מעט הורים בוחרים להתקין את המצלמות האלו על מנת להשגיח על ילדים קטנים מרחוק ולוודא שהם בסדר. 

כאשר מזכירים השגחה מרחוק על ילדים קטנים, באותה הנשימה חשוב לציין כי מצלמות אלו מאפשרות להשגיח גם קשישים. כל שעליכם לעשות הוא להודיע למטפלת שהאזור מצולם, ואפילו יתרה מכך – השכילו לתלות שלט קטן בכניסה לביתכם כי "בית זה מתועד במצלמות אבטחה". כך ניתן לפקוח עין על מטפלים של קשישים, ולעשות זאת בצורה חוקית. 

לסיכום, יש עוד משהו שכדאי לדעת? 

אם כבר דיברנו על נושאים רגישים כמו השגחה על ילדים קטנים וקשישים, כדאי שנציין גם כי רבים מהאנשים בוחרים להתקין בביתם מצלמות על מנת להשגיח על חיות המחמד שלהם. ככה תוכלו לוודא שהכלב או החתול לא חרדים, במיוחד אם אתם מתגוררים באזור של אזעקות ואתם יודעים שהכלב נלחץ מזה, שהחתול מתחיל לעשות נזקים בבית בהישמע האזעקות וכולי. 

לבסוף, בין אם אתם רוצים להתקין מצלמה נסתרת WIFI במשרד כדי למנוע פעילות פלילית של עובדים, או שמא הצרכים שלכם הם יותר פרטיים, חשוב להתקין את המצלמות בעזרתם של אנשי מקצוע מיומנים בתחום. הכי חשוב, תערכו איזושהי השוואת מחירים בין מתקיני מצלמות אבטחה באזור המגורים שלכם. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *